طوفان بارسا بتیس را محو کرد

رئال بتیس ۱-۴ بارسلونا
بارسلونا برای دومین بار در فصل جدید در زمین بتیس به مصاف این تیم رفت. بارسا در سوپر کاپ این حریف سر سخت خود را 
با سه گل از پای در آورده بود. شجاعت رایکارد وقتی مشخص می شود که رونالدینهو و دکو را به سویل  نبرد تا استراحت کنند و برای بازی برابر اودینزه در روز سه شنبه آماده شوند. گرچه این عمل فرانکی بسیار مورد انتقاد قرار گرفت ولی نتیجه ی آن چیزی دیگر بود. بالواقع رویایی! شاید هم رایکارد به بی انگیزگی دکو و رونی پی برده بود ,  به هر حال بارسا در زمین بتیس کولاک کرد.
والدس - پویول - اوله گوئر - بلتی - سیلوینهو - ادمیلسون - ژاوی - فان بومل - ژولی - لارسن و سامی اتوئو

یازده سرباز کاتالونیا در این بازی بودند. در دقایق اولیه بارسا قدرت خود را به رخ حریف کشید تا جایی که داور یک ضربه ی پنالتی به سود بارسا اعلام کرد و اتوئو در غیاب رونالدینهو پشت توپ ایستاد و دقیقا مانند پنالتی ای که در جام گمپر مقابل یووه از  دست داد , این ضربه را به همان سبک به بیرون زد. حسرت بازیکنان بارسلونا زیاد طولا نی نبود چون  روی پاس ژاوی که از یک ضربه ی کاشته شده زده شد به گل رسید. مارک فان بومل هافبک هلندی بارسا که جانشین دکو شده بود با یک ضربه ی سر توپ را به کنج دروازه ی بتیس کوباند. چند دقیقه بعد اولیویه را,  سرشناش ترین مهاجم بتیس در کورس با بلتی عقب ماند ولی اعتقاد داشت که روی وی خطا انجام گرفته. اعتراضات اویک کارت زرد در پی داشت ولی او پس از دریافت این کارت با حالت تمسخر برای داور دست زد اما داور این بازی بدون تعلل کارت قرمز را به نشانه ی اخراج ریکاردو در مقابل دیده گانش قرارداد.
به نظر می رسد شیرازه ی بتیس از هم پاشیده باشد. بارسا پس از ده نفره شدن بتیس چند موقعیت خوب داشت که مهم ترین آنها را لارسن به هدر داد. باز هم یک پاس استادانه از ژاوی , لارسن را در پشت مدافعان حریف با دروازه بان تک به تک کرد ولی کنترل بد لارسن مانع از گلزنی وی شد.

چند دقیقه بعد نوبت هنرنمایی ویکتور والدس بود که در یک مصاف دشوار ضربه ی نچندان خوب آسونسائو را  راهی کرنر کند. فشار حملات بتیس بیشتر شد تا روی یک سانتر از مارکوس آسونسائو توپ  با یک ضربه ی  سر به کنج دروازه ی بارسا برود. والدس هر چقدر سعی کرد و خودش را کش داد نتوانست توپ را مهار کند. با این گل چهره ی رایکارد بسیار در هم ریخته بود و هر هوادار بارسا با دیدن چهره ی او نا امید می شد. نیمه ی دوم  پایانی بود به تمام نا کامی های بارسلونا در چند هفته ی اخیر. رایکارد کاری را کرد که مدت هاست منتظر آن بودیم به ترکیب زیر نگاه کنید تا متوجه این تغییر شوید . تغییری که بارسا را متحول کرد.

 

بله,  با آمدن انیستا به جای ادمیلسون , ژاوی هرناندز که یک ژنرال واقعی است در پست هافبک مرکزی  قرار گرفت. دیگر از سر در گمی های ماکز خبری نبود. ژاوی هرناندز تا پایان بازی در این پست استادانه بازی کرد . خونسرد با پاسهای کوتاه و بلند با دقت بسیار بالا , دور زدن های 180 درجه , در گیری فیزیکیو البته شرکت در کارهای دفاعی او مرکز زمین را به طور کامل از چنگ بتیسی ها در آورد. توپ هایی که بازیکنان بارسا با تکیه بر ژاوی رد و بدل می کردند گاه چند دقیقه مالکیت توپ را در اختیار بارسا نگه می داشت و این فوق العاده بود.
ساموئل اتوئو جبران پنالتی هدر داده ی خود را کرد و روی پاسهای پیایی بازیکنان بارسا , توپی را از انیستا در یافت کرد و طاق دروازه ی بتیس را با شوتی سهمناک به لرزه دراورد.

ژولی بیرون می رود تا سانتیاگو ازکوئه رو وارد میدان شود. طراوت بازی بارسا با آمدن ماکسی لوپز به جای لارسن  چند برابر شد. انصافا هر سه تعویض بارسا بسیار عالی جواب داد.

قبل از این دو تعویض اتوئو روی پاس ژاوی  و  فان بومل روی پاس لارسن 2 بار با دروازه بان بتیس تک به تک شدند که در هر دو بار دروازه بسته ماند.روی یک حرکت تیمی پاس بلند ارسال شده به گوش راست را ازکوئه او بایک ضربه ی سر به ماکسی رساند. او هم با کنترل توپ که تقریبا ناقص بود با دروازه بان تک به تک شد ولی این اتوئو بود که از گرد راه رسید  و توپ را به تور چسباند . این پنجمین گل اتوئو در لا لیگا بود. اما این پایان کار نبود , روی سماجت ماکسی لوپز توپ از چنگ مدافعان بتیسی درآورده شد و این بار ازکوئه رو بود که روی پاس لوپز جوان با ضربه ای مهار نشد نی برای چهارمین بار حریف رابه زانو درآورد.
لازم به ذکر است بارسا با این پیروزی بسیار شیرین و درخشان ثابت کرد که تنها به رونالدینهو متکی نیست و مانند رئال نیست که وقتی زیدان نباشد ,رئال هم نباشد و در پایان از زبان مادریدی ها این را بشنویم که: ما زیدان را نداشتیم!!!

به امید پیروزی های پیاپی بارسا و ایستادن بر بام لا لیگا و لیگ قهرمانان.

 

نظرات 5 + ارسال نظر
محمد بارسلونا یکشنبه 3 مهر‌ماه سال 1384 ساعت 11:46 ب.ظ http://www.fcbarcelona.blogfa.com

سلام رشا جان.آپ خوبی بود.منم تبریک میگم.به نظر من رونالدینهو و دکو بی انگیزه نشدند.علت ابنکه اونا خوب جواب نمیدند اینه که همه تیمها دیگه بارسا رو شناختند.یادت نره این تیم دوساله که با یک ترکیب در زمین حاضر میشه.خوب حالا که همه میدونند دکو در بارسا چیکارست راحت جلوشو میگیرند.وی دیشب که ترکیب دست خورده بود جواب داد.راستی یادت رفته که به تاثیر ماکسی اشاره کنی.به نظر من اگه اون به جاس لارسن ثابت بازی کنه خیلی بهتره.

مهرشاد سه‌شنبه 5 مهر‌ماه سال 1384 ساعت 08:12 ب.ظ http://direct.blogfa.com

بابا دمت گرم از هر نظر روی رئال رو کم کردی نظرت در مورد تبادل لینک چیه به بلاگ من سر بزنی پشیمون نمیشی
بارسلون همیشه قهرمانه
ولی این اینیستا تیم رو خراب کرده حتی برای تعویض هم نباید بیاد تو

مهرشاد چهارشنبه 6 مهر‌ماه سال 1384 ساعت 02:22 ب.ظ http://direct.blogfa.com

تبادل لینک استاد شد حالا تو باید استاد کنی

رضا پنج‌شنبه 7 مهر‌ماه سال 1384 ساعت 07:01 ق.ظ http://blaugrana.blogsky.com

برو به قسمت لینکهای مرتبط . واسه تو هم استاد شد!!!

[ بدون نام ] یکشنبه 24 مهر‌ماه سال 1384 ساعت 12:14 ب.ظ

تیم فقط بار سلونا ریال خره کیه

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد