تحلیل بازی سوم بلائوگرانا

کاتالان 2_2 مادرید! در آن سو که رئال با یک گل به اسپانیول باخته بود بارسا در ویسنته کالدرون به مصاف شاگردان بیانکی رفت. بازی بسیار حساس بود و جو حاکم بر ورزشگاه کاملا به سود تیم پایتخت.
بارسا با ترکیب والدس _ پویول _ ادمیلسون _ جیو _
اوله گوئر _ مارکز _ ژاوی _ دکو _ ژولی _ رونالدینهو و اتوئو پا به میدان گذاشت. بازی بسیار زیبا دنبال می شد.  نگاهی کلی به ترکیب بارسا: فکر نکنید فقط پس از پایان بازی انتقاد می شود , نه,  فریاد منتقدان به آسمان رسید . بالواقع اوله گوئر چه کار مثبتی انجام داد؟ نمی دانید ؟ یک دو با ژولی و زدن توپ به دستان دروازه بان یکی از کارها و دیگری انجام تکل درست به پای پتروف!!! اوله گوئر در تمام 90 دقیقه سرگردان بود , پتروف طوری از سمت راست  بارسا نفوذ می کرد که اگر اوله گوئر نبود فرقی هم نمی کرد. نگوئید انتقاد نکنید . بله یک مهره به همین سادگی زحمات بازیکنان دیگر را به هدر می دهد. حیف از تلاش متعصبانه ی پویول , ژاوی و به خصوص مارکز. گل بارسا روی اشتباه دو مدافع , رسیدن توپ به ژولی و پاس او به اتوئو به ثمر رسید. اما برسیم به دو گل اتلتیکو , گل اول کاملا از منطقه ای به ثمر رسید که در تصاویر آهسته اثری از اوله گوئر نبود و این مارکز بود که در کورس با مارتین پتروف کم آورد و سانتر زیبای وی را ال نینو به تور دروازه ی بارسلونا چسباند تا برای اولین بار آه ویکتور والدس در لیگا شنیده شود. در همین نیمه مارین پتروف بازهم گل زد ولی در موقعیت آفساید( اوله گوئر به راحتی جا مانده بود) در نیمه ی دوم پس از زدن ضربه ی کرنر و طی یک رفت و برگشت سانتری روی دروازه شد که کژمان انگار سالها منتظر این توپ بود! پس از به ثمر رسیدن گل ( که دقیقا در محلی زده شد که اوله گوئر وظیفه ی آن را دارا بود) ادمیلسون هم با خنده ای تلخ اوله گوئر را نگاه می کرد و او خود را بی تقصیر می دانست! در نیمه ی دوم ضربه ی بازیکن اتلتیکو با بر خورد به تیر افقی سمت راست برگشت و تورس ضربه ی  خود را به گمان این که دو گله شود راهی دروازه کرد ولی والدس را فراموش کرده بود. ویکتور در دو گل بارسا انصافا بی تقصیر بود و فقط در یک صحنه اشتباه فاحشی داشت و آن زمانی  بود که می خواست توپ را دور کند که مبتد یانه آن را به بدن کژمان کوباند تا ورزشگا نیم خیز شود. این اولین باری نیست که ویکتور این اشتباه را میکند. در یک بازی فصل قبل و همچنین در بازی با  سن آتین که چندی پیش برگزار شد عین این اشتباه را داشت. پویول و ادمیلسون بد نبودند. همان طور که گفته می شد  در صورتی بارسا موفق می شود از ویسنته کالدرون سر بلند بیرون آید که کمر بند میانی محکم باشد. در این میان مارکز بسیار خوب , ژاوی خوب ولی دکو ضعیف بودند.

متهم شماره ی دو ژولی است. باز نگویید که نباید سرزنش شود. به یاد بیاورید وقتی متوجه شد باید از زمین بیرون رود و تعویض شود ناراحت شد. درست قبل از اینکه تعویض شود روی یک پاس عالی راهی دروازه شد و با اینکه میتوانست اتوئو را در موقعیت عالی قرار دهد , خودخواهانه با تمام قدرت به توپ ضربه زد در حالی که توپ از خط عرضی هم نگذشت, نگاه خشم اتوئو تا چند ثانیه به او دوخته شده بود. ای کاش مانند گل اول از خود گذشتگی داشت. ساموئل اتوئو به غیر از گلی که زد یک موقعیت طلایی را از دست داد که روی سانتر زیبا ی ژاوی به دست آمده بود

حتما خوش هم الان حسرت آن توپ را می خورد.اتوئو در این بازی کاملا در مرکز خط آتش بود .

( دلیل اینکه از اتوئو انتقاد نشد این است که لا اقل بعد اینکه موقعیت را از دست داد لا اقل افسوس خورد ولی ژولی واقعا خودخواه بود) جادوگر بارسا نتوانست انتظارات هواداران را برآورده کند ولی دو دریبل عالی زد که یکی از آنها
 در نیمه ی دوم بود که فقط از عهده ی خود او بر می آمد. تعویضی های بارسلونا: لارسن جای مارکز _ انیستا جای ژولی  و فان بومل به جای دکو. فان بومل در طول دقایقی که در میدان بود وظیفه ی پخش توپ به خصوص به سمت چپ را داشت و در بقیه ی دقایق فقط یک بازیکن مادریدی را به خود متوجه می کرد. انیستا یک شوت به دروازه زد که چندان خطر ناک نبود  ولی در بازه ی زمانی ای که در میدان بود بسیار بهتر ار دکوی نا آماده بود. لارسن هم نتوانست به بارسا روح تازه ای تزریق کند. در یک صحنه ژاوی یک پاس فوق العاده برای وی مهیا کرد ولی او نتوانست از این موقعیت طلایی استفاده کند اگر چه کمک داور این دیدار به اشتباه آفساید لارسن را اعلام کرد.

در نهایت باید گفت مارتین پتروف بهترین بازیکن میدان بود چون یار رودرروی  وی اوله گوئر بود, شاید تلخ باشد ولی حقیقت دارد:

اتلتیکو مادرید 2_ 1 بارسلونا

 

نظرات 3 + ارسال نظر
شيما سه‌شنبه 29 شهریور‌ماه سال 1384 ساعت 09:39 ب.ظ http://redteam.persianblog.com

سلام.ممنون که سر زدی.موفق باشی.فقط حيف که بارسايی هستی.بای...

محمد بارسلونا سه‌شنبه 29 شهریور‌ماه سال 1384 ساعت 09:56 ب.ظ http://www.fcbarcelona.blogfa.com

نمیدونم این جوجه رئالی کونی کیه که مایاد تو وبلاگ من و این کس شعرها رو سر هم میکنه .آخه کسکش ماادر جنده ای کیر رونالدینهو تو کس ننت اگه خیلی با خایه ای که مثل آدرستو بنویس تا کونتو پاره کنم.ای این کیرم تو کس ننه تو رئال ونیستلروی.توی کونی هنوز آدم نشدی؟آخه کونی اگه بارسلونا با یک گل اختلاف باختن له شده پس رئال که با اختلاف سه گل باخته ننش گائیده شده.دیگه بین ما و رئالیها هیچ صلحی نیست.ما هر چی صبر کردیم هیچی نگفتیم هی اومدید تو وبلاگاتون کس شعر نوشتید.هی کس شعر نوشتید.خوب ما هم حوصلمون سر میره میزنیم کس ننتونو پاره میکنیم دیگه.برای شروع عرض میکنم کیر من و رونالدینهو و سایر بارسایی ها تو کس ننه هر احدی که طرفدار رئاله.هر کی میخواد باشه.کسکشا شما فکر کردید چه خبره.میاید فحش مینویسید و میرید آدرستونو نمینویسید؟خب حالا برید به روح هر چی رئالیه برینید.از این به بعد وضعیت وبلاگ من همینه.تازه از این هم بدتر میشه.راستی این رو هم بگم که این مطالب تمامش از طرف محمد بارسلونا به شما حواله میشه و هیچ ربطی به محمد پویول نداره.کیر رونالدینهو و اتوو تو کس ننه رئالیها.
جاوید کاتالونی ------------سرفراز بارسلونا

تشرشی دوشنبه 25 مهر‌ماه سال 1384 ساعت 09:02 ب.ظ

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد